NASZE PROJEKTY

ROK 2024

Projekt „MoTYwator”

Projekt „MoTYwator” skierowany do dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi (głównie zaburzenia ze spektrum autyzmu, niepełnosprawność intelektualna) z terenu powiatu koneckiego oraz ich rodzin (rodzice, rodzeństwo).

Formy wsparcia:

  • Realizacja zajęć terapeutycznych (zajęcia indywidualne i grupowe)
  • Rozwijamy zainteresowania i pasje
  • Piknik Rodzinny
  • Wakacyjne
  • Wyjazdy edukacyjno-integracyjne
  • Wsparcie dla rodziców i opiekunów prawnych

Miejsce realizacji zadania: Końskie oraz miejsca wyjazdów integracyjnych.

Okres realizacji: 01.05. 2023 r. do 31.12. 2023 r.

 

ROK 2022

„PROMYCZEK- kompleksowa rehabilitacja dzieci i młodzieży z terenu powiatu koneckiego” – projekt dofinansowany ze środków PFRON.

Zajęcia terapeutyczne dla grupy 50 osób niepełnosprawnych (dzieci i młodzież z terenu powiat koneckiego).

Okres realizacji: od 01.04.2022 r. do 31.03.2025 r.

Głównym celem projektu jest zwiększenie samodzielności dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, podnoszenie poziomu ich kompetencji i umiejętności w sferze osobistej, społecznej, poprzez realizację wielospecjalistycznych form wsparcia o charakterze rehabilitacyjno-terapeutycznym.

W ramach projektu zaplanowano grupowe i indywidualne zajęcia, które:
a) mają na celu nabywanie, rozwijanie i podtrzymywanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania osób
niepełnosprawnych,
b) rozwijają umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem osób niepełnosprawnych
c) usprawniają i wspierają funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w różnych rolach społecznych i w różnych środowiskach.

Cele te zostaną osiągnięte poprzez wykorzystanie różnych form oddziaływania, aby kształtować u beneficjentów ostatecznych jaknajwiększą liczbę zachowań adaptacyjnych, rozwijających niezależność i umożliwiających samodzielne funkcjonowanie w środowisku, umożliwienie kontaktu z grupą rówieśniczą, uczenie odwzorowywania zachowań akceptowanych społecznie, uczenie normy społecznej,uczenie wypełniania czasu wolnego w sposób aktywny, szukanie pasji, odkrywanie własnej wartości i samoakceptacji,pomoc w procesie integrowania ze zdrowymi rówieśnikami.Realizacja zróżnicowanych i dostosowanych do indywidualnych potrzeb form wsparcia, pozwoli na osiągnięcie efektów zarówno w sferze fizycznej jak i psychicznej, pokonywania barier fizycznych i psychicznych, pełniejszego funkcjonowania w społeczeństwie i poprawy jakości życia.Dla każdego beneficjenta zostanie opracowany Indywidualny Plan Działania, zawierający ocenę aktualnego stanu zdrowia, potrzeby terapeutyczne i cele do osiągnięcia poprzez realizację każdej z proponowanych form wsparcia. Realizacja zadania przyczyni się do złagodzenia istniejącego problemu jakim jest niski poziom aktywizacji i integracji osób niepełnosprawnych. Wpłynie na zwiększenie poziomu integracji społecznej oraz na polepszenie funkcjonowania beneficjentów ostatecznych w lokalnym środowisku – zamieszkania, pobytu, edukacji.

Projekt zakłada:

  • Prowadzenie systematycznej, wielospecjalistycznej rehabilitacji ukierunkowanej na podniesienie samodzielności i zaradności życiowej beneficjentów,
  • rozwijanie komunikacji i wdrażanie do funkcjonowania społecznego,
  • podniesienie sprawności fizycznej
  • organizację wyjazdów integracyjno-edukacyjnych, w których będą uczestniczyć beneficjenci ostateczni wraz z rodzicem/opiekunem.

ROK 2020

„PROMYK SŁOŃCA”

Projekt „PROMYK SŁOŃCA” to program wsparcia osób z zaburzeniami psychicznymi (niepełnosprawne dzieci i młodzież) oraz ich rodzin z terenu powiatu koneckiego. Program jest ogniwem między terapią a efektywnym, samodzielnym funkcjonowaniem w środowisku społecznym, z możliwością rozwijania własnej aktywności twórczej podopiecznych. Proponowane formy wsparcia mają na celu rozwój umiejętności uczestników, które przyczynią się do uzyskania jak najpełniejszej samodzielności w codziennym funkcjonowaniu. Udział w projekcie jest bezpłatny, każdy uczestnik może skorzystać z kilku form wsparcia.

Formy wsparcia:

  • Realizacja zajęć terapeutycznych
  • Rozwijamy zainteresowania i pasje (warsztaty kulinarne, robotyka, nauka pływania, zajęcia taneczne, zajęcia kreatywne)
  • Wyjazdy edukacyjno-integracyjne
  • Wsparcie dla rodziców i opiekunów prawnych
  • Konsultacje dla placówek oświatowych

Miejsce realizacji zadania:
Końskie oraz miejsca wyjazdów integracyjnych.Okres realizacji: do 31.12. 2020 r.

„NASZA KONICZYNKA”

Projekt „NASZA KONICZYNKA” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020 – Poddziałanie 9.2.1. Rozwój wysokiej jakości usług społecznych.

Głównym celem projektu jest zwiększenie dostępności do usług społecznych dla 50 osób (30K+20M, w tym 20 niepełnosprawnych dzieci 4DZ+16CH), które w rozumieniu Kodeksu Cywilnego uczą się/pracują/zamieszkują gminę Końskie (woj. świętokrzyskie) i są zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym poprzez realizację profilaktyki społecznej skierowanej do dzieci i rodzin w ramach rozszerzenia oferty wsparcia placówki wsparcia dziennego- Świetlica „KONICZYNKA” oraz wsparcia na rzecz prawidłowego funkcjonowania rodziny.

Wsparcie w ramach projektu:

  • Specjalistyczne zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci (trening komunikacji, trening samodzielności w czynnościach życia codziennego, terapia pedagogiczna, dogoterapia, terapia integracji sensorycznej, trening umiejętności społecznych- TUS;
  • Zajęcia rozwijające zainteresowania dla dzieci (zajęcia taneczne, arteterapia, zajęcia nauki pływania)
  • Warsztaty i poradnictwo dla rodzin; grupowe zajęcia dla rodziców z zakresu kultury fizycznej
  • Wyjazdy integracyjno-edukacyjne.

Uczestnikami projektu mogą być wyłącznie:

niepełnosprawne dzieci w wieku od 3 do 18 lat (posiadają orzeczenie o niepełnosprawności), które zamieszkują lub uczą się na terenie miasta i gminy Końskie (w przypadku miejsca zamieszkania jest inne niż gmina Końskie, niezbędne zaświadczenie, że dziecko uczy się na terenie gminy) oraz ich rodziny (rodzice, rodzeństwo), którzy nie korzystają z tego samego typu wsparcia w innych projektach współfinansowanych  przez UE w ramach EFS.
Zakłada się zrekrutowanie 20 dzieci niepełnosprawnych (4DZ/16CH) oraz 30 członków rodziny(26K/4M). Łącznie 50 osób (30K/20M).
Formularz punktowany. Punktacja dotyczy niepełnosprawnych dzieci; zakwalifikowanie dziecka oznacza także zakwalifikowanie do projektu członków rodziny.

Projekt przewiduje preferencje uczestnictwa:

  1. a) osób lub rodzin zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym doświadczających wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek, o których mowa w rozdziale 3 pkt. 15 Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków EFS i EFRR na lata 2014-2020 (wsparcie nie będzie udzielane osobom odbywającym karę pozbawienia wolności z wyjątkiem osób objętych dozorem elektronicznym) i/lub
  2. b) osób o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz osób z niepełnosprawnością sprzężoną, osób z zaburzeniami psychicznymi, w tym osób z niepełnosprawnością intelektualną i osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi i/lub
  3. c) osób lub rodzin korzystających z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020, przy czym zakres wsparcia nie może powielać działań, które dana osoba lub rodzina otrzymuje z PO PŻ w ramach działań towarzyszących, o których mowa ww. Programie i/lub d) osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społ. zam. obszary poddane rewitalizacji wskazane w gminnych programach rewitalizacji.

Każdy uczestnik może wziąć udział w kilku formach wsparcia. Udział bezpłatny

Planowane efekty projektu:

Liczba wspartych w programie miejsc świadczenia usług społecznych istniejących po zakończeniu projektu:22

Liczba utworzonych w programie miejsc świadczenia usług wspierania rodziny i pieczy zastępczej istniejących po zakończeniu projektu:2

Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych usługami społecznymi świadczonymi w interesie ogólnym w programie:50

Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych usługami wspierania rodziny i pieczy zastępczej w programie:50

Liczba podmiotów wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne:1

Liczba doposażonych placówek w ramach projektu:1

Informacje dodatkowe:

Miejsce realizacji: Placówka Wsparcia Dziennego Świetlica „KONICZYNKA”
ul. Armii Krajowej 2, 26-200 Końskie
Wartość Projektu: 352 125,00 PLN
Dofinansowanie Projektu: 325 325,00 PLN, w tym z UE: 299 306,25 PLN
Wkład własny: 26 800,00 PLN
Czas trwania projektu: 01.07.2020 r. – 31.07.2022 r.
Termin rozpoczęcia rekrutacji do projektu: od 27.07.2020 r. do 27.08.2020 r.

Szczegółowych informacji dotyczących projektu udzielają:
Beata Nowak  tel. 502 222 465
Agnieszka Łyczek-Duda  tel. 603 949 465

ROK 2019

Niebieski latawiec

„O zależności do samodzielności”, zadanie zlecone przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polistyki Społecznej.

Celem projektu było stworzenie warunków sprzyjających poprawie sytuacji życiowej i społecznej dzieci  z zaburzeniami psychicznymi/upośledzeniem umysłowym, które mieszkają bądź uczą się na  terenu powiatu koneckiego. Wspólną cechą podejmowanych działań było zapobieganie wykluczeniu poprzez usprawnienie, korygowanie i wspieranie funkcjonowania dzieci niepełnosprawnych w różnych rolach społecznych; stymulowanie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego poprzez organizację zajęć i aktywności o charakterze terapeutycznym i edukacyjnym; integrację społeczną dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi rówieśnikami i społecznością lokalną.

Zrealizowano:

  • 30 godzin treningu umiejętności społecznych
  • 50 godzin fizjoterapii
  • 30 godzin zajęć dogoterapii
  • 30 godzin zajęć trening komunikacji
  • 30 godzin zajęć terapii integracji sensorycznej
  • 30 godzin zajęć terapii psychologicznej
  • 10 godzin zajęć sportowych
  • 10 spotkań zajęć robotyka
  • 5 spotkań warsztatów kulinarnych
  • 25 spotkań warsztatów muzycznych
  • 30 spotkań „Doświadczenia dla małych i dużych”
  • 1 Piknik Rodzinny
  • 1 wyjazd trzydniowy
  • 1 warsztaty „Wakacje z Pasją”
  • 3 wyjazdy edukacyjno-integracyjne
  • 20 godzin doradztwa psychologicznego
  • 20 godzin konsultacji dla placówek oświatowych
  • Liczba osób objętych wsparciem 67 osoby (28 niepełnosprawnych dzieci/39 członków rodziny niepełnosprawnych dzieci: rodzice, rodzeństwo ).

Wartość projektu : 72 160,00

Pomocna dłoń

Projekt realizowany w  formie wspierania realizacji zadania publicznego przez Województwo Świętokrzyskie

Projekt zakładający działania na rzecz przeciwdziałania przemocy rówieśniczej. W ramach projektu zrealizowano:

  • 4 przedstawienia teatralne
  • 1 szkolenie
  • Liczba osób przeszkolonych 20
  • Liczba uczniów objętych wsparciem; 589 (założono co najmniej 320)
  • Liczba placówek oświatowych objętych wsparciem: 6

Wartość projektu: 10100,00.

Projekt Perspektywy

Dotyczył wsparcia realizacji zadań publicznych Województwa Świętokrzyskiego z  zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.

Projekt „PERSPEKTYWY” to program wsparcia  niepełnosprawnych  dzieci  i młodzieży z terenu powiatu koneckiego.

Wsparcie w formie specjalistycznych zajęć grupowych  dla dzieci niepełnosprawnych, których celem była poprawa funkcjonowania w środowisku. Realizacja zadania przyczyniła się do złagodzenia istniejącego problemu jakim jest niski poziom aktywizacji i integracji osób niepełnosprawnych w społeczności lokalnej. W ramach projektu przeprowadzono:

  • 10 spotkań TUS „ Nasze Miasto”
  • 3 wyjazdy edukacyjno- integracyjne

Wartość projektu: 5 640,00

Rodzinne spotkania II

Projekt realizowany w formie  wspierania realizacji zadania działania wspierające i integrujące dziecko oraz rodzinę przez  Wojewodę Świętokrzyskiego.

Rodzinne spotkania II”  to projekt polegający na podejmowaniu działań profilaktycznych, integracyjnych oraz edukacyjnych, skierowanych do dzieci i ich rodzin z terenu powiatu koneckiego, w tym zagrożonych wykluczeniem społecznym, których sytuacja (min. materialna, brak pracy, umiejętności rodzicielskich, organizacyjnych i długotrwała frustracja) spowodowała rozluźnienie więzów rodzinnych.

W ramach programu przeprowadzono:

  • Organizacja wyjazdów integracyjnych i imprez okolicznościowych: 2
  • Organizacja warsztatów edukacyjnych:  1
  • Liczba rodzin objętych wsparciem : 25
  • Liczba rodziców biorących udział w warsztatach 30
  • Liczba godzin warsztatów edukacyjno- integrujących- 6
  • Liczba spotkań grupy wsparcia- 8

Wartość projektu to 7 780, 00.

ROK 2018

„KALEJDOSKOP”

„Kalejdoskop”-projekt finansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego 2018

Projekt „KALEJDOSKOP”- to program, którego celem jest promocja i ochrona zdrowia psychicznego poprzez zróżnicowane formy wsparcia. Program skierowany do uczniów i nauczycieli z terenu powiatu koneckiego. Celem działań profilaktycznych jest wspieranie dzieci i młodzieży w rozwoju osobowym, dbanie o zdrowie psychiczne poprzez pomoc i towarzyszenie uczniom w zdobywaniu wiedzy o zagrożeniach oraz w nabywaniu umiejętności przeciwdziałania im. Celem programu jest wspomaganie i ukierunkowanie uczniów w ich rozwoju osobowym, aby radzili sobie i rozwiązywali problemy, które dostarcza im życie, byli otwarci, rozumieli siebie i innych, potrafili współżyć z rówieśnikami.

Przeprowadzono:

  • 24 godzin warsztatów psychoedukacyjnych „Jak radzić sobie ze stresem?”
  • 12 godzin warsztatów integrujących „ZRÓBMY TO RAZEM”
  • 3 przedstawienia  teatralne
  •  Jedno SZKOLENIE „Dziecięce złości – skuteczne interwencje w pracy z dzieckiem”
  • Liczba osób wspartych – 475 ( przy założonych 150).

„Rodzinne spotkania”

„Rodzinne spotkania” – projekt finansowany ze środków Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego 2018

Rodzinne spotkania”  to projekt polegający na podejmowaniu działań profilaktycznych, integracyjnych oraz edukacyjnych, skierowanych do dzieci i ich rodzin z terenu powiatu koneckiego, w tym zagrożonych wykluczeniem społecznym, których sytuacja (min. materialna, brak pracy, umiejętności rodzicielskich, organizacyjnych i długotrwała frustracja) spowodowała rozluźnienie więzów rodzinnych. Projekt zakłada bezpłatne, specjalistyczne wsparcie. Działania przewidziane w projekcie przyczynią się do odbudowania więzi między członkami rodziny, lepszego poznania siebie nawzajem, poprawienia komunikacji między pokoleniami, rodzicami, a także między rodzeństwem.

Podejmowanie cyklicznych działań pozwoli na wdrożenie rodzin do wspólnego spędzania czasu, wyrobi nawyk dbałości o wspólnie spędzony czas. „Rodzinne spotkania” to projekt  mający na celu pogłębienie więzi między rodzicami i dziećmi, poprzez wspólne podejmowanie aktywności.

Przeprowadzono:

  • Zorganizowano 2  wyjazdy integracyjne i imprezy okolicznościowe
  • Przeprowadzono warsztaty edukacyjne- 1
  • Liczba rodzin objętych wsparciem : 25
  • Liczba rodziców biorących udział w warsztatach 30

Osiągnięto Rezultaty miękkie:

  1. Wzmocnienie prężności rodziny i integracji wewnątrzrodzinnej
  2. rozwój umiejętności wychowawczych rodziców
  1. wzrost samooceny podwyższenie poziomu kreatywności dzięki udziałowi w  zajęciach
  2. rozwój umiejętności społecznych dzieci

„Razem II”

„Razem II” – projekt finansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego 2018

Projekt „Razem II”- to program wczesnej profilaktyki przeciwdziałania przemocy, skierowany do uczniów z terenu powiatu koneckiego. Celem działań profilaktycznych jest wspieranie dzieci i młodzieży w rozwoju osobowym, dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne poprzez pomoc i towarzyszenie uczniom w zdobywaniu wiedzy o zagrożeniach oraz w nabywaniu umiejętności przeciwdziałania im. Akcentuje problem przemocy w kontakcie z dorosłymi  i rówieśnikami. Inność ( w tym odmienność osób niepełnosprawnych) u innych dzieci powoduje odrzucenie przez grupę rówieśniczą. Program akcentuje potrzebę rozwijania umiejętności współpracy, komunikacji, samooceny, akceptacji, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Kładzie szczególny nacisk na zrozumienie odmienności innych, wpływu przemocy na kształtowanie się osobowości dzieci, ich postępowanie i zachowania. Program ma na celu ukazanie znaczenia grupy jako bufora przeciw przemocy doświadczanej w dzisiejszych czasach. Integrowanie zespołu klasowego, wypracowanie umiejętności rozpoznawania uczuć i emocji, sytuacji trudnych pozwoli na wzmocnienie dzieci doświadczających przemocy, zwiększy ich umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.  Kontakt rówieśniczy w odmiennej niż sytuacja lekcyjna pozwoli na zmniejszenie liczby zachowań przemocowych wobec tych osób w sytuacjach szkolnych, rozwinięcia zachowań integracyjnych, zachęcanie do postaw tolerancyjnych wobec innych osób.

Realizacja:

  • 2 przedstawienia teatralne
  • 4 godz. warsztatów edukacyjnych dla uczniów
  • 8 godz. warsztatów arteterapii
  •  Liczba uczniów objętych wsparciem 419 osób

– liczba uczestników przedstawienie teatralnych – 419

– liczba uczestników warsztatów edukacyjnych – 78

– liczba uczestników warsztatów arteterapii – 76

– liczba uczestników wyjazdu integracyjnego – 51

  • Liczba placówek oświatowych objętych wsparciem: 3
  • Liczba zorganizowanych wyjazdów:1
    • Rozwój umiejętności społecznych wśród uczniów (postawy empatii)
    • Wzrost Wiedzy dot. Funkcjonowania uczniów niepełnosprawnych
    • Uwrażliwienie uczestników na przejawy przemocy wobec uczniów niepełnosprawnych

 

„Promyk IV”

„Promyk IV” – projekt finansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego 2018.

Celem projektu było zapobieganie wykluczeniu poprzez usprawnienie, korygowanie i wspieranie funkcjonowania dzieci niepełnosprawnych w różnych rolach społecznych, stymulowanie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego poprzez organizację zajęć i aktywności o charakterze terapeutycznym i edukacyjnym, integrację społeczną dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi rówieśnikami i społecznością lokalną.

Cele szczegółowym byłonabycie, rozwijanie i podtrzymanie umiejętności  niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania wśród niepełnosprawnych dzieci i młodzieży biorących udział w projekcie. Realizacja założeń odbyła się w formie zajęć terapeutycznych dostosowanych do specyfiki funkcjonowania uczestników, wiedzy i doświadczeń z zakresu umiejętności społecznych z uwzględnieniem indywidualnego poziomu rozwoju uczestnika.

Realizacja:

  • 36 godz. zajęć „Świat wokół nas”.
  • 20 godz. zajęć dogoterapii;
  • 25 godz. zajęć integracji sensorycznej
  • 20 godz. zajęć logopedycznych
  • Liczba osób niepełnosprawnych objętych wsparciem co najmniej 30
  • 1 wyjazdy integracyjne

„Moja Koniczynka”

„Moja Koniczynka” – finansowany ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 2018

Celem było tworzenie warunków sprzyjających poprawie sytuacji życiowej i społecznej dzieci z zaburzeniami psychicznymi/upośledzeniem umysłowym, które mieszkają bądź uczą się na terenu powiatu koneckiego/ Wspólną cechą podejmowanych działań jest zapobieganie wykluczeniu poprzez usprawnienie, korygowanie i wspieranie funkcjonowania dzieci niepełnosprawnych w różnych rolach społecznych; stymulowanie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego poprzez organizację zajęć i aktywności o charakterze terapeutycznym i edukacyjnym; integrację społeczną dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi rówieśnikami i społecznością lokalną.

Przeprowadzono:

  • 30 godzin treningu umiejętności społecznych
  • 50 godzin fizjoterapii
  • 30 godzin zajęć dogoterapii
  • 40 godzin zajęć trening komunikacji
  • 40 godzin zajęć terapii integracji sensorycznej
  • 30 godzin zajęć nauki pływania
  • 5 spotkań zajęć robotyka
  • 5 spotkań warsztatów kulinarnych
  • 5 spotkań warsztatów muzycznych
  • 5 spotkań warsztatów fotograficznych
  • 3 wyjazdy integracyjne
  • 20 godzin doradztwa psychologicznego
  • Organizacja 1 szkolenia
  • Liczba osób objętych wsparciem: 94 (25 niepełnosprawnych dzieci/38 członków rodziny niepełnosprawnych dzieci (rodzice, rodzeństwo/31 osób pracujących z niepełnosprawnymi dziećmi).

ROK 2017

„Kalejdoskop”

Kalejdoskop- projekt finansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego 2017

Projekt „KALEJDOSKOP”- to program, którego celem jest promocja i ochrona zdrowia psychicznego poprzez zróżnicowane formy wsparcia. Program skierowany do uczniów i nauczycieli z terenu powiatu koneckiego. Celem działań profilaktycznych jest wspieranie dzieci i młodzieży w rozwoju osobowym, dbanie o zdrowie psychiczne poprzez pomoc i towarzyszenie uczniom w zdobywaniu wiedzy o zagrożeniach oraz w nabywaniu umiejętności przeciwdziałania im. Celem programu jest wspomaganie i ukierunkowanie uczniów w ich rozwoju osobowym, aby radzili sobie i rozwiązywali problemy, które dostarcza im życie, byli otwarci, rozumieli siebie i innych, potrafili współżyć z rówieśnikami.

„Rodzinne Spotkania”

„Rodzinne Spotkania”- projekt finansowany ze środków Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego 2017

Rodzinne spotkania”  to projekt polegający na podejmowaniu działań profilaktycznych, integracyjnych oraz edukacyjnych, skierowanych do dzieci i ich rodzin z terenu powiatu koneckiego, w tym zagrożonych wykluczeniem społecznym, których sytuacja (min. materialna, brak pracy, umiejętności rodzicielskich, organizacyjnych i długotrwała frustracja) spowodowała rozluźnienie więzów rodzinnych. Projekt zakłada bezpłatne, specjalistyczne wsparcie. Działania przewidziane w projekcie przyczynią się do odbudowania więzi między członkami rodziny, lepszego poznania siebie nawzajem, poprawienia komunikacji między pokoleniami, rodzicami, a także między rodzeństwem.

Podejmowanie cyklicznych działań pozwoli na wdrożenie rodzin do wspólnego spędzania czasu, wyrobi nawyk dbałości o wspólnie spędzony czas. „Rodzinne spotkania „ to projekt  mający na celu pogłębienie więzi między rodzicami i dziećmi, poprzez wspólne podejmowanie aktywności.

„Razem II”

„Razem II” – projekt finansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego 2017

Projekt „Razem II”- to program wczesnej profilaktyki przeciwdziałania przemocy, skierowany do uczniów z terenu powiatu koneckiego. Celem działań profilaktycznych jest wspieranie dzieci i młodzieży w rozwoju osobowym, dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne poprzez pomoc i towarzyszenie uczniom w zdobywaniu wiedzy o zagrożeniach oraz w nabywaniu umiejętności przeciwdziałania im. Akcentuje problem przemocy w kontakcie z dorosłymi  i rówieśnikami. Inność ( w tym odmienność osób niepełnosprawnych) u innych dzieci powoduje odrzucenie przez grupę rówieśniczą. Program akcentuje potrzebę rozwijania umiejętności współpracy, komunikacji, samooceny, akceptacji, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Kładzie szczególny nacisk na zrozumienie odmienności innych, wpływu przemocy na kształtowanie się osobowości dzieci, ich postępowanie i zachowania. Program ma na celu ukazanie znaczenia grupy jako bufora przeciw przemocy doświadczanej w dzisiejszych czasach. Integrowanie zespołu klasowego, wypracowanie umiejętności rozpoznawania uczuć i emocji, sytuacji trudnych pozwoli na wzmocnienie dzieci doświadczających przemocy, zwiększy ich umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.  Kontakt rówieśniczy w odmiennej niż sytuacja lekcyjna pozwoli na zmniejszenie liczby zachowań przemocowych wobec tych osób w sytuacjach szkolnych, rozwinięcia zachowań integracyjnych, zachęcanie do postaw tolerancyjnych wobec innych osób.

„Promyk IV”

„Promyk IV”– projekt finansowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego 2017Celem projektu było zapobieganie wykluczeniu poprzez usprawnienie, korygowanie i wspieranie funkcjonowania dzieci niepełnosprawnych w różnych rolach społecznych, stymulowanie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego poprzez organizację zajęć i aktywności o charakterze terapeutycznym i edukacyjnym, integrację społeczną dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi rówieśnikami i społecznością lokalną.

Cele szczegółowym byłonabycie, rozwijanie i podtrzymanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania wśród niepełnosprawnych dzieci i młodzieży  biorących udział w projekcie. Realizacja założeń odbyła się

w formie zajęć terapeutycznych dostosowanych do specyfiki funkcjonowania uczestników, wiedzy i doświadczeń z zakresu umiejętności społecznych z uwzględnieniem indywidualnego poziomu rozwoju uczestnika.

„Moja Koniczynka”

Projekt „Moja Koniczynka” – finansowany ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 2017
Celem było tworzenie warunków sprzyjających poprawie sytuacji życiowej i społecznej dzieci z zaburzeniami psychicznymi/upośledzeniem umysłowym, które mieszkają bądź uczą się na terenu powiatu koneckiego/ Wspólną cechą podejmowanych działań jest zapobieganie wykluczeniu poprzez usprawnienie, korygowanie i wspieranie funkcjonowania dzieci niepełnosprawnych w różnych rolach społecznych; stymulowanie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego poprzez organizację zajęć i aktywności o charakterze terapeutycznym i edukacyjnym; integrację społeczną dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi rówieśnikami i społecznością lokalną.

ROK 2015

„Komunikatywni Konecczanie” 

„Komunikatywni Konecczanie” okres realizacji 01.09.2014-31.03.2015. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach” Działanie 9.5 „Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.  Szkolenia językowe dla mieszkańców powiatu koneckiego. Liczba uczestników 23 osoby. Założone cele i rezultaty osiągnięto; wsparcie udzielone większej liczbie uczestników niż założono w projekcie.

„Porozmawiajmy o uzależnieniach II”

Porozmawiajmy o uzależnieniach II” – program profilaktyki uzależnień wśród koneckich uczniów. w okresie od 01.05.2015 r. do 31.10.2015 r. W projekcie wzięło udział  757 uczniów. Liczba uczestników konferencji – 24 osób. Liczba uczestników pikniku integracyjnego- 51 Odbyło się 6 przedstawień teatralnych. 1 konferencja „ Porozmawiajmy o uzależnieniach” oraz 1 piknik integracyjny. Przedstawienia profilaktyczne pozwoliły na podniesienie świadomości uczniów dotyczącej niebezpieczeństw wynikających z podejmowania zachowań ryzykownych, stosowania substancji uzależniających. W czasie zajęć prowadzący wskazywał młodzieży niebezpieczne sytuacje, prowadzące do  możliwości uzależnienia się. Uczniowie poznali racjonalne sposoby uniknięcia zagrożeń uzależnienia ze szczególnym zwróceniem uwagi na uzależnienia behawioralne. Otrzymali też ulotki informujące o punktach pomocy dotyczących poszczególnych uzależnień. Uczestnicy konferencji poszerzyli swoją wiedzę w zakresie uzależnień, poznaliskalę zjawiska. Została im zaprezentowana  wiedza jak rozpoznawać  sygnały ostrzegawcze mówiące o uzależnieniu dziecka. Pokazano również przykładową sesję terapeutyczną rodziny z osobą uzależnioną. Nauczyciele poznali też możliwości zastosowania w pracy dydaktycznej i wychowawczej sposobów zaradczych i możliwości uzyskania specjalistycznej pomocy, a także prowadzenia w szkole profilaktyki pozytywnej.

„Tacy sami”

„Tacy sami” – Realizacja środowiskowych programów mających na celu zapobieganie przemocy rówieśniczej,  w okresie od 01.05.2015 r. do 31.10.2015 r. W ramach projektu zorganizowano :16 godzin zajęć warsztatowych,  6 spektakli,  4 spotkania dla rodziców, 1 konferencji.W konferencji wzięło udział 5 prelegentów Przedstawiono sposoby radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej, metody pracy z uczniami nadpobudliwymi. Współpraca z miejscową policją pozwoliła na zapoznanie uczestników z narkotykami ( wygląd, działanie). Uczestnikami konferencji byli nauczyciele, wychowawcy, pracownicy socjalni, kuratorzy sądowi. Liczba uczniów biorących udział w przedstawieniach: 755. Spektakl „BELLA” -Spektakl ukierunkowany na przeciwdziałanie agresji i przemocy (również cyberprzemocy) i spektakl „ON-LINE” Spektakl ukierunkowany na weryfikację potencjalnych zagrożeń płynących z Internetu (spektakl połączony z formą warsztatową). Liczba uczestników konferencji:46, liczba uczestników spotkań z rodzicami: 286.

„Razem w rodzinie”

„Razem w rodzinie”- Działania wspierające i integrujące dziecko oraz rodzinę, w okresie od 01.06.2015 r. do 30.11.2015 r. W ramach projektu zorganizowano: 2 wyjazdy integracyjne. Liczba dzieci objętych wsparciem: 35, liczba rodziców objętych wsparciem :30.

„Promyk II”

„ Promyk II” – Prowadzenie grupowych i indywidualnych zajęć, które:

  • mają na celu nabywanie, rozwijanie i podtrzymywanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania osób niepełnosprawnych,
  • rozwijają umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem osób z uszkodzeniami słuchu, mowy, z autyzmem i z niepełnosprawnością intelektualną,
  • usprawniają i wspierają funkcjonowanie osób z autyzmem i z niepełnosprawnością intelektualną w różnych rolach społecznych i w różnych środowiskach, w okresie od 01.07.2015 r. do 31.10.2015 r.

Przeprowadzono: 20 godzin zajęć artystycznych, 20 godzin treningów kompetencji społecznych, 42 godzin dogoterapii, 80 godz. Terapii integracji sensorycznej, 50 zajęć hipoterapii, 30 godz. Treningów umiejętności komunikacyjnych, 3 wyjazdy integracyjne. Liczba osób biorących udział w projekcie 24 dzieci niepełnosprawnych, liczba osób uczestniczących w wyjazdach integracyjnych (piknik rodzinny- 45 osób; pozostałe wyjazdy po 40 osób).

„Jestem OK. dla siebie i innych”

„Jestem OK. dla siebie i innych”- projekt  „mający na” celu:

  • wzrost świadomości wśród uczniów zagrożeń wynikających z niewłaściwego korzystania z elektronicznych urządzeń komunikacji
  •  wzrost świadomości wynikających z korzystania z substancji psychoaktywnych
  • ograniczenie agresji  i przemocy rówieśniczej w szkole w okresie od 01.09.2015 r. do 20.12.2015 r.

Liczba osób biorących udział w projekcie  104, liczba uczniów biorących udział w warsztatach 64. liczba uczniów biorących udział w treningu umiejętności społecznych 8, liczba uczniów biorących udział w konkursie plastycznym 32.

KONTAKT

Chcesz dowiedzieć się więcej o pracy Stowarzyszenia „SPINACZ” lub wesprzeć naszą działalność?

Nie czekaj i napisz lub zadzwoń już teraz! Możesz także odwiedźić nasz profil na Facebooku.

Zapraszamy do współpracy.

Skip to content